Obrim noves portes amb les claus del Tio Canya: la creació de la identitat. L’exemple d’una cançó i algunes possibles aplicacions
DOI:
https://doi.org/10.14198/ITACA2017-2018.8-9.02Paraules clau:
Identitat, Música popular, Ensenyament, Intertextualitat musical, Tio CanyaResum
La família, l’escola i els mitjans són factors decisius en l’educació i la formació de les persones durant la infantesa. Fa molts anys que ha quedat demostrat el benefici de l’ús de la música en aquesta etapa tan important, com a eina fonamental per al desenvolupament del cervell. La música col·labora, alhora, en la creació de la identitat col·lectiva d’un grup social. Per això, prenent com a paradigma la coneguda cançó del tio Canya d’Al Tall, l’article pretén mostrar algunes de les seues possibilitats amb aplicacions didàctiques i exemples d’altres músiques en què hi ha estat inspirada o basada. D’una banda, la generació anomenada besnets del tio Canya, que ret homenatge a una cançó convertida en símbol. De l’altra, a partir de la tradició de la música culta i la utilització del préstec en la composició, el III moviment del Concert valencià per a clarinet d’Andrés Valero-Castells, que hi empra la cançó com un dels motius melòdics de l’obra.Descàrregues
Estadístiques
Publicades
15-12-2018
Com citar
Cano Server, F. (2018). Obrim noves portes amb les claus del Tio Canya: la creació de la identitat. L’exemple d’una cançó i algunes possibles aplicacions. Ítaca. Revista De Filologia, (8-9), 21–52. https://doi.org/10.14198/ITACA2017-2018.8-9.02
Número
Secció
Dossier monogràfic 2024
Llicència
Drets d'autor (c) 2018 Francesca Cano Server
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.