Youtubers en llengua catalana: estudi quantitatiu i qualitatiu
DOI:
https://doi.org/10.14198/ITACA2017-2018.8-9.09Paraules clau:
Youtubers, Llengua catalana, Cultura digital, Xarxes socials, Comunicació, Joves, YouTubeResum
Amb l’arribada d’Internet hem vist nàixer una nova tipologia de creadors de continguts a les xarxes socials. Aquest article posa el focus en els youtubers que es comuniquen en llengua catalana a través de la plataforma de vídeos de YouTube. A continuació, es presenta un estudi quantitatiu d’aquests nous creadors de continguts audiovisuals. Al llarg del treball s’hi descriu quants en són, què fan, amb quin nombre de seguidors compten i a quines temàtiques dediquen els seus canals. De més a més, els hi classifica en termes d’influència a la xarxa. Per últim, s’hi para atenció a aquells canals de youtubers amb més seguidors i visualitzacions de vídeos: els canals de Miquel Montoro, Recomanacions de Llibres, Pot de Plom, o Miss Tagless.Descàrregues
Estadístiques
Publicades
15-12-2018
Com citar
Iglesias Nieto, M. L. (2018). Youtubers en llengua catalana: estudi quantitatiu i qualitatiu. Ítaca. Revista De Filologia, (8-9), 177–199. https://doi.org/10.14198/ITACA2017-2018.8-9.09
Número
Secció
Dossier monogràfic 2024
Llicència
Drets d'autor (c) 2018 Maria Lluïsa Iglesias Nieto
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.