Youtubers en llengua catalana: estudi quantitatiu i qualitatiu

Autors/ores

  • Maria Lluïsa Iglesias Nieto Universitat d’Alacant, Espanya

DOI:

https://doi.org/10.14198/ITACA2017-2018.8-9.09

Paraules clau:

Youtubers, Llengua catalana, Cultura digital, Xarxes socials, Comunicació, Joves, YouTube

Resum

Amb l’arribada d’Internet hem vist nàixer una nova tipologia de creadors de continguts a les xarxes socials. Aquest article posa el focus en els youtubers que es comuniquen en llengua catalana a través de la plataforma de vídeos de YouTube. A continuació, es presenta un estudi quantitatiu d’aquests nous creadors de continguts audiovisuals. Al llarg del treball s’hi descriu quants en són, què fan, amb quin nombre de seguidors compten i a quines temàtiques dediquen els seus canals. De més a més, els hi classifica en termes d’influència a la xarxa. Per últim, s’hi para atenció a aquells canals de youtubers amb més seguidors i visualitzacions de vídeos: els canals de Miquel Montoro, Recomanacions de Llibres, Pot de Plom, o Miss Tagless.

Descàrregues

Estadístiques

Estadístiques en RUA

Publicades

15-12-2018

Com citar

Iglesias Nieto, M. L. (2018). Youtubers en llengua catalana: estudi quantitatiu i qualitatiu. Ítaca. Revista De Filologia, (8-9), 177–199. https://doi.org/10.14198/ITACA2017-2018.8-9.09