Som paraules. Aproximació al que som i projectem quan parlem. Reflexió i aplicació pràctica per a Educació Infantil

Autors/ores

  • Bea Sellés i Ahuir CEIP Les Rotes, Espanya

DOI:

https://doi.org/10.14198/ITACA2017-2018.8-9.10

Paraules clau:

Llenguatge, Pensament, Emoció, Autoconeixement, Paraula, Joc, Educació Infantil

Resum

El llenguatge és una eina essencial perquè l’individu puga desenvolupar-se socialment i culturalment i, alhora, li servirà per bastir la construcció de la seua personalitat. La capacitat lingüística de l’ésser humà està estretament relacionada amb el seus pensaments. Per això, segons el vocabulari assolit ―conformat d’intencions i significats diferents―, les emocions que provoquen conductes en la relació amb els altres seran ben diferents. Durant els primers anys, les persones establim les basses d’allò que serà la nostra personalitat i el llenguatge tindrà un paper decisiu en aquesta construcció. Aprendre a gestionar els nostres pensaments fets de paraules i ser conscients de quines intencions hi ha al darrere, serà una tasca a treballar des de la primera etapa educativa a l’escola, amb la finalitat d’anar desenvolupant competències que ens ajuden a tindre una vida social plena i completa.

Descàrregues

Estadístiques

Estadístiques en RUA

Publicades

15-12-2018

Com citar

Sellés i Ahuir, B. (2018). Som paraules. Aproximació al que som i projectem quan parlem. Reflexió i aplicació pràctica per a Educació Infantil. Ítaca. Revista De Filologia, (8-9), 201–214. https://doi.org/10.14198/ITACA2017-2018.8-9.10