Competències mediàtiques a l’IES Dr. Balmis d’Alacant
DOI:
https://doi.org/10.14198/ITACA2013.4.02Paraules clau:
TIC en l’ensenyament, Aplicacions TAC, Web 2.0, Projectes de centre, Plataforma educativa, Moodle, Autoformació, Competència mediàtica, Actituds, EnquestaResum
La introducció de les TIC en l’ensenyament (les TAC) planteja molts interrogants entre els membres de la comunitat educativa, especialment entre el professorat. L’atracció del mitjà per als aprenents, la manca de reflexió en l’ús, tant per part del professorat com de l’alumnat, la necessitat d’una formació específica, l’adequació de les infraestructures al concepte i a les possibilitats que ofereix el web 2.0 i la incorporació de les aplicacions TAC en les programacions d’aula són alguns aspectes que mereixen una atenció específica i una anàlisi detinguda. La base de gran part de les respostes rau en una planificació eficaç de la formació del professorat que satisfaça les expectatives de tothom. Els projectes de centre, la utilització de plataformes educatives com Moodle i l’autoformació són sendes que ens acosten envers les solucions. En aquest treball, hi centrem l’atenció en les valoracions, les pràctiques habituals, les actituds i els coneixements relacionats amb la competència mediàtica o digital del professorat de l’IES Dr. Balmis d’Alacant. Ens basem en una enquesta realitzada en línia que aplega aquests continguts en una combinació d’ítems de resposta tancada i d’altres de resposta oberta.Descàrregues
Estadístiques
Publicades
15-12-2013
Com citar
Escolano i López, J. M. (2013). Competències mediàtiques a l’IES Dr. Balmis d’Alacant. Ítaca. Revista De Filologia, (4), 25–63. https://doi.org/10.14198/ITACA2013.4.02
Número
Secció
Dossier monogràfic 2024
Llicència
Drets d'autor (c) 2013 Josep Manuel Escolano i López
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.