Formació TIC del professorat per a garantir l’èxit en la integració de la tecnologia

Autors/ores

  • Silvia Pico Centro Rural Agrupado Ribera del Cinca. Torrente del Cinca, Huesca, Espanya

DOI:

https://doi.org/10.14198/ITACA2013.4.03

Paraules clau:

TIC, TPACK, Educació, Currículum, PLE, Noves tecnologies a l’aula

Resum

En aquest article es defineixen algunes claus perquè la integració de la tecnologia al currículum siga un procés clar i senzill, incidint en els punts forts sobre els quals ha de reflexionar la formació del professorat, tant la inicial com la permanent. Tenint en compte la formació metodològica, hem de tractar de trobar l'equilibri i la metodologia TPACK (Technological Pedagogical Content Knowledge) pot ser la resposta de cap a on s'ha de dirigir la formació TIC dels docents. Però cal anar un pas més enllà en aquesta qüestió, ampliant els nostres horitzons cap a una formació permanent que es caracteritze per la mateixa iniciativa, basant-nos en el nostre entorn personal d'aprenentatge. Finalment, com a conclusió, es defineixen una sèrie de qualitats òptimes que hauria de posseir tot docent amb l'objectiu d'integrar les TIC per millorar l'aprenentatge dels alumnes.

Estadístiques

Estadístiques en RUA

Publicades

15-12-2013

Com citar

Pico, S. (2013). Formació TIC del professorat per a garantir l’èxit en la integració de la tecnologia. Ítaca: Revista De Filologia, (4), 65–80. https://doi.org/10.14198/ITACA2013.4.03

Número

Secció

Dossier monogràfic