La competencia lecto-literaria para el desarrollo del pensamiento crítico. Estética y ética en la literatura infantil y juvenil
DOI:
https://doi.org/10.14198/ITACA2016.7.03Paraules clau:
Competència lectoliterària, Pensament crític, Literatura infantil i juvenil, Ètica, EstèticaResum
La literatura i l’educació literària, a través de la formació de la competència lectoliterària, ofereixen al docent la possibilitat de fer despertar un pensament crític entre l’alumnat, de manera que s’eduquen com a lectors literaris i ciutadans en aquesta societat. La literatura fa possible un diàleg intel·lectual i afectiu entre persones diferents, raó per la qual el lector adquirirà experiències vitals i no només coneixements culturals i habilitats en l’apreciació lingüística literària.Referències
CORTÁZAR, Julio (2010): «Continuidad de los parques», en Julio CORTÁZAR, Los relatos, 2. Juegos, Madrid, Alianza Editorial, p. 7-8.
LLORENS, Ramón (2015): «Fábulas, educación literaria y didáctica de los valores: Leo Lionni», Tropelías. Revista de Teoría de la Literatura y Literatura Comparada, núm. 23, p. 61-72.
MARTÍNEZ, Emilio (2005): Ética y fe cristiana en un mundo plural, Madrid, Colección Cruce.
MATA, Juan (2014): «Ética, literatura infantil y formación literaria», Impossibilia, núm. 8, p. 104-121.
MENDOZA, Antonio (2004): La educación literaria. Bases para la formación de la competencia lecto-literaria, Málaga, Aljibe.
NUSSBAUM, Matha (2005): El conocimiento del amor. Ensayos sobre filosofía y literatura, Madrid, A. Machado Libros.
RAIMONDI, Ezio (2007): Un’etica del lettore, Bologna, il Mulino.
TEIXIDOR, Emili (2000): «La literatura juvenil, ¿un género para adolescentes?», Clij. Cuadernos de Literatura Infantil y Juvenil, núm. 133, p. 7-15.
ZAMORA, José (2010): «H. Arendt y Th. W. Adorno: pensar frente a la barbarie», ARBOR. Ciencia, Pensamiento y Cultura, núm. 742, p. 245-263.
Descàrregues
Estadístiques
Publicades
Com citar
Número
Secció
Llicència
Drets d'autor (c) 2016 Sara Terol Bertomeu
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.