Com fer lectors de poesia en secundària
DOI:
https://doi.org/10.14198/ITACA2015.6.03Paraules clau:
Joc, Imaginació, Plaer, Treball en equip, Lectura expressiva, Escriptura, DramatitzacióResum
En aquest article es presenten una sèrie d’activitats pràctiques i de reflexions amb el propòsit de fer lectors de poesia a Secundària, tot un repte per al professorat. S’hi insisteix en la necessitat de treballar a l’aula textos poètics per descobrir una altra forma d'utilitzar el llenguatge, vinculada al joc del ritme i la rima de les paraules, i perquè la poesia és indispensable per al desenvolupament intel·lectual i afectiu. Es pretén així facilitar experiències gratificants per ajudar el nostre alumnat a descobrir el gust per la lectura, l'escriptura i la dramatització de textos poètics.Referències
ARNAU, M. Carme (2009): Itinerari de tendresa, Alzira, Bromera.
BALLESTER, Anna (2013): Poemania. Guia pràctica per a fer lectors de poesia, Alzira, Bromera.
GRANELL, Marc (1998): Versos per a Anna, Alzira, Bromera.
JANER, Gabriel (1986): Pedagogia de la imaginació poètica, Barcelona, Alta Fulla.
MONTERO, Anna (1983): Polsim de lluna, València, Víctor Orenga.
RODARI, Gianni (1977): Gramática de la Fantasia, Barcelona, Avance.
VIGOTSKII, Lev S. (1982): La imaginación y el arte en la infancia, Madrid, Akal.
Descàrregues
Estadístiques
Publicades
15-12-2015
Com citar
Ballester Marco, A. (2015). Com fer lectors de poesia en secundària. Ítaca. Revista De Filologia, (6), 35–50. https://doi.org/10.14198/ITACA2015.6.03
Número
Secció
Dossier monogràfic 2024
Llicència
Drets d'autor (c) 2015 Anna Ballester Marco
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.