Com Sona l’ESO: un exemple del tractament de la llengua i la literatura des de l’àrea de música dins del concepte d’ensenyament integral
DOI:
https://doi.org/10.14198/ITACA2015.6.04Paraules clau:
Música, Literatura, Arrelament, Llengua, Emoció, Aprenentatge significatiuResum
Com Sona l'ESO és un projecte en què s’integren música i dansa, literatura, llengua i educació amb una doble finalitat: traure fora de les quatre parets de l’aula el treball que es fa dia a dia amb l’alumnat i oferir-los l’oportunitat d’actuar en directe damunt d’un escenari. En aquest article es descriu el treball dins i fora de l’aula que culmina en aquest espectacle durant 16 edicions està recorrent diferents poblacions i centres del territori lingüístic i es posa en valor el caràcter multidisciplinari, la implicació social, el protagonisme de l’alumnat i l’èxit d’un treball que esdevé plenament aprenentatge significatiu.Referències
ESTELLÉS, Vicent A. (2002): Mural del País valencià, València, Ed. Tres i Quatre [1996].
MONSÓ, Imma (2011): La nit porpra, Barcelona, La Magrana
PELLICER, Joan (2002): Meravelles de Diània: camins, paratges i paisatges de les comarques centrals valencianes, Picanya, Edicions del Bullent.
VALLS, Joan, La cançó de Mariola http://www.cervantesvirtual.com/obra-visor/la-canco-de-mariola--1/html/01b5704a-82b2-11dfacc7-002185ce6064_2.html (Consultat: juliol, 2015).
Descàrregues
Estadístiques
Publicades
15-12-2015
Com citar
Cano Server, F. (2015). Com Sona l’ESO: un exemple del tractament de la llengua i la literatura des de l’àrea de música dins del concepte d’ensenyament integral. Ítaca. Revista De Filologia, (6), 51–70. https://doi.org/10.14198/ITACA2015.6.04
Número
Secció
Dossier monogràfic 2026
Llicència
Drets d'autor (c) 2015 Francesca Cano Server
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.